انباشته شدن سیب مراغه در سردخانه ها
امسال حدود 160 هزار تن سیب در مراغه تولید شده که نیمی از این تولید به علت پایین بودن قیمت در سردخانه ها انباشته شده است .
انباشته شدن سیب مراغه در سردخانه هاباغداران مراغه ای به خاطر پایین بودن قیمت سیب و نبود خریدار در فروش محصول خود با مشکل مواجه شده اند.
 به علت پایین بودن قیمت سیب ، باغداران مراغه ای مجبورند هر کیلوگرم سیب را به یک هزار و 500 تا یک هزار و 700 تومان به فروش برسانند .
نبود صادرات ، صنایع تبدیلی و بسته بندی سیب از عوامل مهم متضرر شدن باغداران در مواقع پایین آمدن قیمت این محصول است .
مراغه با داشتن 10 هزار هکتارباغ سیب قطب نخست تولید این محصول در آذربایجان شرقی است و تداوم افت قیمت این محصول عامل از بین رفتن باغهای این شهرستان در سالهای آینده خواهد شد .
مدیر جهاد کشاورزی مراغه میزان سیب ذخیره شده در سردخانه های این شهرستان را حدود 80 هزار تن اعلام کرد .
محمد نریمانی افزود : مراغه در تولید سیب درختی در استان رتبه نخست را دارد و پایین بودن قیمت این محصول امسال موجب متضرر باغداران این شهرستان شده است .
وی افزود : توسعه صنایع تبدیلی و اعطای مشوق های صادراتی و تسهیلات کم بهره به صادر کنندگان می تواند جلوی خسارت به باغداران را بگیرد . 
مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود : در این شرایط لازم است صادرکنندگان میوه به فکر بازارهای جدید در کشورهای خارجی باشند .


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت1:16---12 بهمن 1394

سلام یکی به این مسئولا بگه خدا بکمرتون بزنه به داد این کشاورزای مظلوم برسید همونطور که اهن روغن نباتی و ... رو اهتکار کردند و قیمت رفت هوا بیچاره کشاورز از اول فروردین تا اخر مهر باید کار کنه اخر سر بایید همه قیمتارو ببرید بالا و بجز قیمت کشاورزی که مظلومن و ...
خدا به کمرتون بزنه مسئولای بی وجدان



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 9 بهمن 1394برچسب:, | 14:9 | نويسنده : شهروند مراغه ای |